Webshops moeten aan veel wettelijke voorwaarden voldoen. Zo hebben webshops de plicht om het bestelproces op een bepaalde wijze in te richten, moeten zij een consument informeren over het herroepingsrecht en zijn er eisen aan de bestelknop.
De komende elf weken blog ik iedere donderdag over webshops, waarbij de volgende onderwerpen aan de orde komen:
- Informatieplichten
- Inrichting bestelproces
- Herroepingsrecht
- Prijzen, onkosten en (retour)betalingen
- Garantieverplichtingen
- Algemene voorwaarden
- Privacyverklaring en toesturen nieuwsbrieven
- Cookieverklaring
- Oneerlijke handelspraktijken
- Misleidende en vergelijkende reclame
- Contracten met webdevelopers, hostingproviders en leveranciers
Enkele maanden geleden heb ik al geblogd over de Geoblocking Verordening en de verplichtingen die daaruit voor webshops voortvloeien. Dit onderwerp komt daarom niet meer in deze blogreeks aan bod. Wilt u hier toch meer over weten, lees dan mijn blog ‘Voldoet uw webshop al aan de nieuwe Geoblocking Verordening?’.
Heeft u een vraag over een van bovengenoemde onderwerpen of wilt u laten checken of uw webshop voldoet aan alle wet- en regelgeving? Neem dan contact op met een van onze advocaten ICT-recht.